Novi zakon o zaštiti potrošača predviđa bolju zaštitu

Novi zakon o zaštiti potrošača trebalo bi da stupi na snagu krajem juna, a Zakon predviđa bolju zaštitu kupaca, veću nadležnost inspekcije, a uvodi i knjigu reklamacija, javio je RTS. Anketirani građani kažu da su često imali negativna iskustva sa prodavcima, ali ima i onih koji smatraju da treba zaštititi i prodavce.“Vi znate da smo imali česte slučajeve da vi odnesete telefon na popravku, taj telefon završi u servisu i posle par dana vas obaveste da je telefon vlažan i da vam čak ukidaju pravo na garanciju. Sada će potrošač imati pravo da prisustvuje utvrđivanju saobrazovanosti, odnosno proveri da li je neki uređaj pokvaren ili nije“, kaže Vera Vida iz Unije potrošača Srbije.Da li su se i na šta potrošači žalili moći će preglednije da vidi i tržišna inspekcija. Novim zakonom uvodi se knjiga reklamacija, pa će inspektori imati bolji uvid u nepravilnosti. Osim toga ograničiće i samovolju trgovaca.




