Potrošači se okreću malim trgovinama

Pritisnuti sve tanjim mesečnim primanjima, potrošači u Srbiji sve ređe praktikuju velike kupovine i megamarkete, a okreću se neophodnim dnevnim nabavkama u manjim trgovinama ili kako ih najčešće zovemo „radnjama na uglu“, pišu Novosti.Sagovornik lista Goran Kovačević, generalni direktor trgovačkog lanca „Gomeks“, smatra da su hipermarketi, a pogotovo tržni centri predstavljali vrhunac potrošačkog društva, a to znači i kupovinu stvari koje vam i nisu potrebne, ali da je to doba izobilja nestalo. „Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje – samo ono što im je potrebno i kada im je stvarno potrebno. Trgovci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na „manje trgovinske formate“, što bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača,“ kaže Kovačević.Kovačević naglašava da se sada sem hrane, u manjim trgovinama sve više kupuju piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu… To je trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak. Veliki tržni centri će, prema Kovačevićevoj proceni opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu, kao što je ugostiteljstvo, zabava, dodatni, specifični asortiman.




