Koliko košta mesto na polici?

Proizvođači ne žele javno da govore o tome koliko ih košta prilika da do kupaca dođu preko velikih trgovinskih lanaca i distributera, ali ipak taj trošak, koji u nekim slučajevima dostiže i do trećine vrednosti robe, sve teže podnose, prenosi Danas.Primera radi, samo za „ulaznicu“, za ulistavanje kako to kažu, a zapravo da bi u cenovnik ubacili jedan artikal, trgovine naplaćuju od 50.000 do 300.000 dinara godišnje.Iznos se uvećava ukoliko fabrika ima proizvod u više različitih pakovanja, jer svaki od njih ima drugu cenu, koja se takođe „ulistava“. Posebno se naplaćuje i mesto na policama, a tu cena zavisi od površine i pozicije. Svoju vrednost ima i ako trgovina proizvod ponudi na „ostrvu“, posebno izdvojenom prostoru koji košta, zavisno od lanca, od 1.000 do 2.000 evra, a slična je cena i za takozvanu „paletnu poziciju“, postavljenu ispred kase, piše dnevni list Danas.










