Ukrupnjavanje povećava cene?

Spajanjem trgovinskog lanca Mercator, hrvatski Agrokor menja „sliku“ maloprodajnog tržišta Srbije.Sada, uz belgijski Delhaize, imamo dva jaka maloprodajna „igrača“ na domaćem tržištu. Agrokor nakon preuzimanja Mercatora i Rode u Srbiji zaostaje za belgijskim Delhaizom, koji poseduje Maxi i Tempo.Delhaize sada poseduje ukupno 369 objekata u Srbiji, a Agrokor ima više od 300. Od domaćih lanaca dominiraju novosadski Univerexport sa 130 trgovina i DIS koji poseduje 16 velikih prodajnih objekata i još 400 franšizanata.Da li je skok cena posledica upravo ovog ukrupnjavanja? To pitanje Novosti, Rasim Ljajić, ministar trgovine Srbije, kategorički negira. Prema oceni ministra Ljajića, sporadično u pojedinačnim slučajevima svakako da ima rasta cena, ali zvanični podaci govore da smo u avgustu, u odnosu na jul ove godine, imali deflaciju, odnosno sniženje od 0,2 odsto. Na godišnjem nivou, gledano avgust ove godine u odnosu na avgust 2013, cene su povećane za 1,5 odsto, što je ispod projektovane inflacije za ovu godinu.„Na tržištu ne treba očekivati cenovne poremećaje, a jedan od razloga svakako je i slaba kupovna moć,“ ističe za Novosti Rasim Ljajić. „Generalno posmatrano, nema ekonomske logike da u postojećim uslovima dođe do poskupljenja osnovnih životnih namirnica. Dolazak novih velikih trgovinskih lanaca jedini je način da se konkurencija na srpskom tržištu poveća.“












