Došao je kraj lažnim sniženjima

Prošle nedelje na snagu je stupio novi zakon o trgovini, koji, između ostalog, određuje i šta se može nazvati rasprodajom, šta su sezonska sniženja, a šta je akcijska prodaja. Tako do trgovac od sada neće više moći da mami kupce sniženjima, koja to nisu, a sezonska sniženja od sada će imati „rok trajanja“.
Sezonska sniženja po novom propisu organizuju se dva puta godišnje. Mogu da počnu u periodu između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula i da traju najviše 60 dana po sezoni. Akcijska prodaja je ograničena na 31 dan, a tokom trajanja trgovac mora da istakne i prethodnu i sniženu cenu, kao i procenat sniženja, osim ako akcija ne traje do tri dana.
Prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta potrošača, ovaj zakon ide u korist potrošačima i oni bi trebalo aktivno da učestvuju i prijavljuju sve sumnjive akcije tržišnim isnpektorima. Kako kaže za Novosti, zaprećene su veoma visoke kazne od 30.000 do 50.000 dinara za male trgovine, ali i do tri miliona dinara za velike trgovinske sisteme.









