„Jugonostalgija“ recept za siguran preduzetnički uspeh

Na sajtu magazina Forbs pojavio se interesantan tekst o našim prostorima. Naime, u tekstu se govori o „jugonostalgiji“ koja se, kako piše, „vratila na velika vrata u svim bivšim jugoslovenskim državama“.
Međutim, ono što je interesantno, navodi se da se ta „jugonostalgija“ pretvorila i u mogućnost za zaradu turističkih preduzetnika, piše američki magazin Forbs. Preduzeća, trgovine, agencije i slični biznisi širom Balkana istražuju nove načine da pretvore svoju komunisticku prošlost u profit, navodi Forbs i daje dva primera takve prakse.
„Yugodom“, muzejsku zbirku predstavljenu u gostinskoj kući ili muzej za boravak, a koji se nalazi u Beogradu i fabriku odeće sa sedištem u Hrvatskoj „Titos“ koja prodaje svoje proizvode širom sveta, uključujući majice, rebrendirajući slike i slogane komunističkih simbola Jugoslavije, poput petokrake, crvene komunističke zvezde i betonske arhitekture.
U zaključku teksta, Forbs piše da je „jugonostalgija“ rastući trend, kako za strance – turiste, tako i za omladinu koja želi da nauči više o tom periodu. „Rekonstruisanje socijalističkog iskustva i estetike je dokazano profitabilan i preduzetnički uspeh“, piše američki magazin.







