Ko je novi prvi čovek McDonald’sa?

Don Tompson napustio je mesto generalnog direktora i predsednika Upravnog odbora Mc’Donaldsa posle 25 godina rada u toj kompaniji.Loši finansijski rezultati u 2014.godini doveli su do toga da se Tompson povuče, posle dve i po godine na mestu prvog čoveka kompanije prepusti svoje mesto Stivu Isterbruku, koji takođe dugo radi u kompaniji. Da li će Isterbruk preporoditi svetskog diva u sferi brze hrane, ostaje da se vidi, ali po svemu što se zna o njemu za to postoje velike šanse. On je Britanac koji je preporodio imidž i rezultate britanske kompanije McDonald’sa.Još kao mladić, kako je rekao Guardianu, bio je fan McDonald’sa i sa svojim prijateljem je odlazio „u provod od tri funte“, koji je uključivao vožnju metroom i odlazak u „Mek“. Računovođa je po zanimanju, a u McDonald’s je došao 1993. godine iz revizorske kuće Price Waterhouse Coopers. Nakon toga proveo je 18 meseci u McDonald’s akademiji „Hamburger University“ u Čikagu.2006.godine preuzima čelnu poziciju kompanije u Velikoj Britaniji. Odgovornost je preuzeo usred eskalacije percepcije brze hrane kao nezdrave u britanskoj javnosti, a McDonald’sa kao izrabljivača radnika. Na izazove je odgovorio talasom preuređenja restorana, marketinškom kampanjom koja je ciljala na negativnu percepciju brze hrane, a pokrenuo je i program pripravništva. Uveo je organske namirnice, a njegov izum je nutritivna tablica na ambalaži kako bi potrošači znali šta jedu.Nije se ustručavao da polemiše sa najzagriženijim protivnicima koncepta brze hrane. Rezultati su vrlo brzo došli – već 2008. godine 1.200 britanskih restorana beležilo je rast prodaje od 10 odsto. Tri godine kasnije preuzima brigu o 7.000 restorana u Evropi.Međutim, kako su mediji u to vreme prenosili, trebalo je da postane globalni brend menadžer, ali kompanija je odlučila da ga vrati u London na mesto čoveka zaduženog za biznis u Evropi. Zbog toga je 2011. godine napustio Mc’Donalds i prešao u PizzaExpress. Samo godinu dana kasnije prelazi u japanski lanac Wagamama. Međutim, 2013. vraća se McDonald’su, gde postaje glavni direktor brenda, mesto koje mu je već ranije bilo obećano.Za njega kažu da je izvanredan lider i dobar čovek, kao i da je pasioniran kako oko potrošača, tako i oko zaposlenih.

















