Kako prikupiti sredstva za novi biznis?

Po kom principu funkcioniše crowdfunding odnosno masovno finansiranje?Svaki preduzetnik sa dobrom idejom za posao, od hrane preko dizajna do visoke tehnologije, može da pokrene kampanju za prikupljanje sredstava za novi biznis na sajtovima poput Gofundme, Indiegogo, ili Kickstarter i proveri da li će ga javnost podržati investiranjem u taj poduhvat.“Postavite cilj i rok. Obično je potrebno oko 30 dana i to je rok u kojem treba da ostvarite željeni cilj. Dakle, mi koristimo sve ili ništa model prikupljanja finansija. Što znači da, ako ne uspete da prikupite naznačenu sumu u tih 30 dana, nećete dobiti ništa od onoga što je priloženo“, kaže portparol Kickstarter-a, Džuli Vud.Prema istraživanju firme Massolution iz 2014. godine, sredstva prikupljena crowdfunding načinom iznosila su 16,2 milijarde dolara, a zabeležen je godišnji rast od 167 procenata. U narednih pet godina ovaj vid finansiranja ima potencijal od 300 milijardi dolara, kažu stručnjaci.“Ovo je fundamentalna promena u načinu na koji kompanije i preduzeća funkcionišu i to će se odraziti na industriju ulaganja u rizičnije poslove, odnosno već utiče na tu oblast. Način razmišljanja ljudi koji pokreću posao će se promeniti. Ovo je veoma moćno sredstvo za finansiranje projekata, koje spaja potencijalne investitore i preduzetnike i zaobilazi takozvane biznis anđele i ulagače u rizične poslove“, objašnjava profesor Aninda Gos, a javlja N1.









