Tajna veština koju svaki milijarder zna

Postoji jedna veština, a poseduju je svi milijarderi koji su bogatstvo stekli sami – od Vorena Bafeta, Bila Gejtsa do Marka Cukerberga.Kada je Kris Hajvli autor teksta na sajtu Inc i direktor Startup Factory, trebalo da vodi veliku kompaniju, dobio je savet od mentora te daleke 1995. godine. „Tada se internet tek širio, a kompanija je htela da učvrstim veze sa svakim štampanim izdanjem, sanjajući o novoj platformi za distribuciju sadržaja. „Content is king“ tada je bila mantra. Ali sadržaj je bio zatvoren u vlasničkim sistemima, tako da je trebalo uložiti u preduzeća koja bi otvorila i distribuirala to zlato zvano sadržaj“, objašnjava Hajvli i dodaje pitanja koja su mu postavljali svakog dana:Koliko si kompanija posetio ili sa koliko kompanija si pričao ove nedelje?Odakle dolaze najbolje investicije?Koliko nas košta održavanje partnerskih odnosa u Bostonu i na Sand Hill Road-u?„Moj mentor mi je onda ispričao savet koji mu je dao njegov otac, u obliku pitanja: „Da li znaš svoje brojeve?“ Ne možete da donosite velike odluke bez poznavanja kritičnih brojeva, brojeva koji se tiču poslova, kao što znate napamet rođendane ili brojeve telefona“, zaključuje Hajvli. Za generalnog menadžera jedne tipične kompanije, to su svi brojevi koje se tiču kompanije, datumi, investicije, finansijski izveštaji… Za jedan medij to je broj poseta, cena reklame…Voren Bafet jednom je rekao: „Računovodstvo je jezik biznisa.“ Stručnjaci bi dodali da je računovodstvo način da merimo uspeh posla. Poznavanje brojeva i mogućnost da se govori o njima bez podsetnika i planera veština je koju svaki milijarder ima.Pomislite samo na šta bi ličilo da Mark Kjuban ne zna prosečnu posetu ili prodaju robe za Dallas Maverick? Ili da Leri Elison ne zna trendove u prodaji svoje kompanije? Mogli bi da se kladimo da Bil Gejts može da izrecituje sve brojeve vezane za njegove filantropske aktivnosti i to na nivou detalja koji bi svakog iznenadili.Poznavanje brojeva koji se tiču vašeg posla osnovna je veština koja signalizira vašim zaposlenima, partnerima, prodaji, konkurenciji i investitorima da ste u igri, prenosi portal BIZLife.










