Da li nam fali ekonomskog patriotizma?

Istraživači su utvrdili da se svaki drugi kupac u Srbiji trudi da kupuje domaće, pritom njih 83 odsto veruje da je domaća hrana kvalitetnija, ali isto toliko njih češće kupuje uvoznu obuću.„Pre svega to zavisi od konkurentnosti i kvaliteta naše industrije i trgovci se ponašaju racionalno – oni su most između proizvođača i potrošača. Oni će prodavati ono što potrošači žele da kupuju. Trgovci imaju dozu ekonomskog patriotizma, međutim, mi ne možemo to da nadoknadimo u određenim kategorijama. U obući je naša proizvodnja na niskom nivou“, objašnjava za RTS Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.„Kada date 100 dinara za domaći proizvod često 95 dinara ostaje u Srbiji – ide na penzije, plate, prosvetu, zdravstvo a samo pet ide u džep vlasnika firme. Kada date 100 dinara za strani proizvod, praktično sve to napusti finansijske tokove Srbije“, ističe Milan Ristić iz Udruženja „Moja Srbija“.Žarko Malinović kaže da naš životni boljitak zavisi od toga koliko podstičemo domaću ekonomiju.„Onog trenutka kada kupimo domaće cipele, domaće odelo, mi smo omogućili da neki radnik u srpskoj fabrici dobije platu, potroši je u trgovini, da ona plati poreze – da imamo kvalitetnije školstvo, infrastrukturu“, kaže Malinović.To što na 73 dinara robe koju prodamo inostranstvu uvezemo 100 dinara pokazuje da ima još mnogo prostora da se više kupuje domaća roba, javlja RTS.










