Koliko košta podatak o korisniku?

Pitanje bezbednosti ličnih podataka građana ponovo je pokrenuto posle odluke Rodoljuba Šabića da se ozbiljnije pozabavi slučajem trgovanja podacima porodilja iz Novog Sada koje su zatrpavane poklonima i reklamnim materijalom firme koja promoviše adaptirano mleko za bebe.Tako je rasvetljeno ono o čemu se do sada uglavnom nagađalo – da u Srbiji uveliko posluju kompanije čija je jedna od osnovnih delatnosti prikupljanje baze podataka o potrošačima i njihova dalja preprodaja, piše Politika.Stručnjak za poslovnu primenu interneta Dragan Varagić, kaže da se trgovina ličnim podacima na svim tržištima odvija na dva načina. Prvi je legalan i izuzetno zastupljen na internetu.„Kada govorimo o internetu, podatke najbolje plaćaju firme iz oblasti medicine. Jedan kvalifikovan kontakt, to znači prava osoba iz ciljne grupe, košta i više od četiri evra. Uobičajena cena na tržištu takvih podataka je između dva i četiri evra“, otkriva sagovornik Politike.








