Kako je NBS zbunila banke i klijente

U medijima se nedavno pojavila vest da je Narodna banka Srbije poslala dopis bankama da obaveste klijente da plaćanje bilo kojih računa preko interneta koji su na tuđe ime nije više dozvoljeno. Ovo je izazvalo nedoumicu kod banaka, ali i pre svega kod njihovih klijenata, pa se posle pisanja medija na ovu temu, javio i kabinet guvernera Narodne banke Srbije koji je situaciju objasnio tako što je rekao „da je u pitanju nesporazum“.
Kako je saopštio kabinet, ova odluka odnosi se na značajan broj fizičkih lica koji plaćanje računa koriste u poslovne svrhe. „Kako je napred navedeni način plaćanja postajao sve masovniji, Narodna banka Srbije je uputila pomenuti dopis bankama da bi se blagovremeno sprečilo kršenje Zakona o platnim uslugama. Pogrešno je protumačeno da je dopis imao za cilj da onemogući klijente da vrše online plaćanja, pod kojima se podrazumeva plaćanje računa za potrebe, primera radi, svog domaćinstva, članova porodice, rodbine i slično, već je cilj da se takvo plaćanje ne vrši u komercijalne svrhe, odnosno kao poslovna delatnost“, piše u saopštenju kabineta guvernera.








